Eliberare documente de călătorie şi identitate

Titlul de călătorie

 Cetăţenii români aflaţi temporar pe teritoriul R.F.Germania care, din diferite motive, nu mai posedă pasaport sau carte de identitate asupra lor, pot solicita misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României eliberarea de titluri de călătorie.

Titlul de călătorie se eliberează pentru ca titularul să se poată înapoia în ţară şi are o valabilitate de cel mult 30 de zile.

Odată cu intrarea în România, titlul de călătorie îşi pierde valabilitatea.

În cazul furtului paşaportului/cărţii de identitate, solicitanţii au obligaţia de a-l declara la organele locale de poliţie, anterior formulării cererii de titlu de călătorie.

Cererile de eliberare a titlurilor de călătorie se depun personal la una din reprezentanţele diplomatice sau consulare ale României în R.F.Germania.

Solicitanţii vor prezenta următoarele:

  • cerere tip de efectuare a serviciului consular, pusa la dispoziţie de misiunea diplomatică sau oficiul consular;
  • declaraţie pe proprie răspundere privind împrejurările dispariţiei sau distrugerii paşaportului sau cărţii de identitate;
  • dovadă eliberată de poliţie în cazul furtului paşaportului sau cărţii de identitate însoţită obligatoriu de traducere în limba română efectuată de un traducator autorizat;
  • un document cu fotografie care ateste identitatea persoanei (buletin de identitate, carte de identitate provizorie, permis de conducere auto).

În cazul cetăţenilor români minori care solicită eliberarea de titluri de călătorie, daca minorul a împlinit 14 ani cererea este formulată personal de acesta cu încuviinţarea părinţilor care vor semna alături de minor.

În cazul în care minorul nu a implinit vârsta de 14 ani, cererea va fi formulată de ambii parinţi (sau, dupa caz, de părintele căruia acesta i-a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească, respectiv de părintele supravieţuitor).

Vor fi prezentate:

  • cerere tip de efectuare a serviciului consular, pusă la dispoziţie de misiunea diplomatică sau oficiul consular;
  • certificatul de naştere al minorului. În cazul în care minorul s-a născut în Germania, iar actul de naştere nu a fost înscris în registrele de stare civilă române, va fi prezentat certificat de naștere internațional, multilingv  (Formule A) sau certificatul de naştere emis de autorităţile germane (Geburtsurkunde) , în original, cu apostila autorităţii germane competente, în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Haga din 1961;
  • certificatul de căsatorie al părinţilor minorului, iar dacă nu sunt căsătoriţi, certificatele de naştere ale acestora, în original;
  • paşapoartele părinţilor;
  • după caz, hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care minorul a fost încredinţat unuia dintre părinţi, respectiv, certificatul de deces al celuilalt părinte, în original.
  • fotografie biometrică pentru copii pană la vârsta de 6 ani

Solicitantilor li se preia imaginea faciala.

 

RECOMANDARE: pentru asigurarea unei bune calităţi a fotografiei, vă rugăm să evitaţi îmbrăcămintea de culoare deschisă.

 

 

Ghiseu consular online

23.02.2017

Cetățenii români care au reședința sau domiciliul în Germania pot accesa site-ul www.econsulat.ro pentru a solicita orice …

Viceprim-ministrul Ana Birchall si Ursula von der Leyen, ministrul german al apărării - întrevedere bilaterală la Davos

29.01.2019

Viceprim-ministrul Ana Birchall a participat, în perioada 22-25 ianuarie 2019, la Forumul Economic Mondial de la Davos,…

Gala de lansare a Președinției României la Consiliul UE. Nume de referință la Berlin: expoziție a maestrului Silviu Orazitzan și muzică cu violoncelistul Valentin Răduțiu

25.01.2019

La data de 23 ianuarie a.c., în contextul lansării Președinției Românei la Consiliul UE, Ambasada României a prezentat o…

Lansarea Președinției României la Consiliul Uniunii Europene - Berlin

23.01.2019

Ambasadorul României, E.S. Emil Hurezeanu a prezentat, la 23 ianuarie 2019, în cadrul unei conferințe, organizate la…