Home

Biroul de Promovare şi Cooperare Economică Berlin

Atribuţii:

  1. Informarea partenerilor străini privind realităţile româneşti, climatul de afaceri şi investiţii, precum şi domeniile prioritare în care se doreşte participarea acestora.
      
  2. Desfășurarea de acţiuni promoţionale pe lângă organismele publice şi private pentru orientarea către România a unui volum cât mai mare de investiţii de capital.    
      
  3. Organizarea de întâlniri cu oameni de afaceri din ţara de reşedinţă, în vederea transmiterii de informaţii şi semnale cu caracter economic, financiar, legislativ, în scopul stimulării interesului de a dezvolta relaţiile cu parteneri din România.
  1. Informarea MECT si a societăţilor comerciale româneşti în legătură cu:
    • licitaţii internaţionale de interes ce se organizează în ţara de reşedinţă cu propuneri concrete de participare la acestea;
    • oportunităţi de afaceri (cereri de ofertă, oferte);
  1. Acordarea de consultanţă şi asistenţă de specialitate pentru partenerii interesaţi, în strictă concordanţă cu reglementările legale în vigoare şi cu practicile şi standardele comerciale internaţionale; vor fi avute în vedere prevederile acordurilor şi înţelegerilor bi- şi/sau multilaterale cu impact asupra relaţiilor comerciale cu ţara de reşedinţă.
     
  2. Acordarea de asistenţă de specialitate instituţiilor guvernamentale, neguvernamentale şi societăţilor comerciale româneşti, la solicitarea acestora, în vederea stabilirii de contacte în ţara de reşedinţă, pentru concretizarea de tranzacţii comerciale şi de cooperare, inclusiv pe terţe pieţe. Acordarea de asistenta operatorilor economici locali care vor sa importe din România.
     
  3. Sprijinirea organizării de acţiuni promoţionale destinate majorării exportului prin:
  • participarea activă la realizarea programului de târguri si expoziţii în țara în care își desfășoară activitatea și transmiterea de propuneri privind participarea la acele acțiuni cu impact asupra exportului românesc, atât cu pavilion naţional cât și în cadrul programelor de promovare ale altor instituţii, organizaţii sau chiar ale societarilor comerciale româneşti;
  • transmiterea de propuneri privind organizarea de misiuni economice specializate, simpozioane, mini-expoziţii, inclusiv prin folosirea eventualelor spații disponibile existente la misiunile diplomatice;
  • acordarea de asistență de specialitate delegațiilor din țară prezente pe piața de reşedinţă pentru acțiuni de promovare a exportului, inclusiv sprijinirea firmelor româneşti în obţinerea de informaţii privind metodologia și costurile pentru înfiinţarea și funcţionarea reprezentanțelor comerciale proprii în țara de reședință.
  1. Diversificarea schimburilor de mărfuri şi servicii cu ţara de reşedinţă, urmărindu-se asigurarea echilibrului balanţei comerciale şi de plăţi.

Ghiseu consular online

23.02.2017

Cetățenii români care au reședința sau domiciliul în Germania pot accesa site-ul www.econsulat.ro pentru a solicita orice …

Seară culturală românească - în avanpremiera deschiderii Târgului Internațional de Carte de la Leipzig

21.03.2017

La data de 20 martie a.c., Ambasada României a fost gazda unei seri culturale speciale, care a prefațat deschiderea ediției…

Participarea României la Dialogul Tranziţiei Energetice 2017 (Berlin, 20-21 martie a.c.)

21.03.2017

În perioada 20-21 martie a.c. are loc la Berlin cea de-a treia ediţie a Dialogului Tranziţiei Energetice, o conferinţă…

“Salonul Dunării”

13.03.2017

La 9 martie a.c. a avut loc cea de-a 5-a ediţie a “Salonului Dunării”, eveniment dedicat promovării Strategiei UE pentru …