Home

Biroul de Promovare şi Cooperare Economică Berlin

Atribuţii:

  1. Informarea partenerilor străini privind realităţile româneşti, climatul de afaceri şi investiţii, precum şi domeniile prioritare în care se doreşte participarea acestora.
      
  2. Desfășurarea de acţiuni promoţionale pe lângă organismele publice şi private pentru orientarea către România a unui volum cât mai mare de investiţii de capital.    
      
  3. Organizarea de întâlniri cu oameni de afaceri din ţara de reşedinţă, în vederea transmiterii de informaţii şi semnale cu caracter economic, financiar, legislativ, în scopul stimulării interesului de a dezvolta relaţiile cu parteneri din România.
  1. Informarea MECT si a societăţilor comerciale româneşti în legătură cu:
    • licitaţii internaţionale de interes ce se organizează în ţara de reşedinţă cu propuneri concrete de participare la acestea;
    • oportunităţi de afaceri (cereri de ofertă, oferte);
  1. Acordarea de consultanţă şi asistenţă de specialitate pentru partenerii interesaţi, în strictă concordanţă cu reglementările legale în vigoare şi cu practicile şi standardele comerciale internaţionale; vor fi avute în vedere prevederile acordurilor şi înţelegerilor bi- şi/sau multilaterale cu impact asupra relaţiilor comerciale cu ţara de reşedinţă.
     
  2. Acordarea de asistenţă de specialitate instituţiilor guvernamentale, neguvernamentale şi societăţilor comerciale româneşti, la solicitarea acestora, în vederea stabilirii de contacte în ţara de reşedinţă, pentru concretizarea de tranzacţii comerciale şi de cooperare, inclusiv pe terţe pieţe. Acordarea de asistenta operatorilor economici locali care vor sa importe din România.
     
  3. Sprijinirea organizării de acţiuni promoţionale destinate majorării exportului prin:
  • participarea activă la realizarea programului de târguri si expoziţii în țara în care își desfășoară activitatea și transmiterea de propuneri privind participarea la acele acțiuni cu impact asupra exportului românesc, atât cu pavilion naţional cât și în cadrul programelor de promovare ale altor instituţii, organizaţii sau chiar ale societarilor comerciale româneşti;
  • transmiterea de propuneri privind organizarea de misiuni economice specializate, simpozioane, mini-expoziţii, inclusiv prin folosirea eventualelor spații disponibile existente la misiunile diplomatice;
  • acordarea de asistență de specialitate delegațiilor din țară prezente pe piața de reşedinţă pentru acțiuni de promovare a exportului, inclusiv sprijinirea firmelor româneşti în obţinerea de informaţii privind metodologia și costurile pentru înfiinţarea și funcţionarea reprezentanțelor comerciale proprii în țara de reședință.
  1. Diversificarea schimburilor de mărfuri şi servicii cu ţara de reşedinţă, urmărindu-se asigurarea echilibrului balanţei comerciale şi de plăţi.

Deschiderea Congresului European de Poliţie la Ambasada României la Berlin

21.02.2017

Luni, 20 februarie 2017, Ambasada României la Berlin a găzduit pentru a zecea oară consecutiv un eveniment de deschidere a…

Drumul european- 500 de ani de Reformă - „info-autobuzul” ajunge la Sibiu

30.01.2017

Vineri, 27 ianuarie 2017 autobuzul cu informații despre Reforma lui Martin Luther a ajuns în punctul cel mai estic de pe…

România la Târgul internaţional „Săptămâna Verde“ din Berlin (20-29 ianuarie 2017)

25.01.2017

România participă la cea de-a 82-a ediţie a „Săptămânii Verzi” (Grüne Woche), cel mai important târg internaţional …

Cultura memoriei în dialog – marcarea Zilei Unirii Principatelor Române

25.01.2017

Ambasada României la Berlin a marcat ziua de 24 ianuarie, sărbătoarea Zilei Unirii Principatelor Române prin organizarea…